راه اندازی مستقیم، Direct-on-line(D.O.L)

این نوع از راه اندازی متداول ترین نوع راه اندازی موتورهای الکتریکی در صنعت می باشد. تجهیزات راه اندازی فقط شامل یک کنتاکتور اصلی و رله اضافه بار گرمایی یا الکترونیکی است. اشکال این روش داشتن بالاترین جریان راه اندازی ممکن است که عموما مقداری بین ۶ تا ۷ برابر جریان نامی موتور را در بر می گیرد و البته مقادیری تا ۹ یا ۱۰ برابر جریان نامی نیز ممکن است بدست آید. از اونجاییکه موتور در نخستین لحظه راه اندازی برقدار نبوده و لذا مغناطیس نشده است، جریان پیک تا حد ۱۴ برابر جریان نامی می تواند در لحظات نخست راه اندازی بوجود آید.

این مقادیر بستگی به طراحی و اندازه موتور داشته که عموما موتورهای کوچکتر مقادیر بالاتری را در مقایسه با موتورهای بزرگتر بدست می دهند.

همچنین به هنگام راه اندازی به روش مستقیم گشتاور راه اندازی نیز مقدار بسیار بالایی خواهد داشت که این مقدار برای اغلب کاربردها بالاتر از مقدار مورد نیاز می باشد.

گشتاور عملکردی همانند نیرو داشته و مشخص است که وارد آمدن یک نیرویی که  بیش از حد لازم  قوی باشد منجر به ایجاد تنش های غیر ضروری بالایی بر کوپلینگ ها و محورهای مکانیکی می شود. طبیعتا حالاتی وجود دارد که این نوع از راه اندازی به نحو مطلوبی کار می کند و در حالاتی نیز تنها روش راه اندازی است که پاسخگو است.

 

مقالات مرتبط: 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروموتور ABB - راه اندازی مستقیم الکتروموتور