پارامترهای الکتریکی پلاک الکتروموتور

ولتاژ

این علامت به مشتری می گوید که الکتروموتور برای کار کردن در چه ولتاژی ساخته شده است .

پارامترهای نامی بر روی پلاک الکتروموتور مانند ضریب توان ، راندمان ، گشتاور و شدت جریان همه تنها در ولتاژ و فرکانس قادر به ایجاد شدن هستند . اگر الکتروموتور در ولتاژی به غیر از آنکه بر روی پلاک آن نوشته شده است ، کار کند ، عملکرد آن مختل می شود .

فرکانس

معمولا برای موتورها ، فرکانس ورودی 50 یا 60 هرتز است . اگر بالاتر از یک فرکانس در پلاک الکتروموتور مشخص شده باشد. باید سایر پارامترها که در فرکانس های ورودی متفاوت هستند ، روی پلاک الکتروموتور نشان داده شوند .

فاز

این پارامتر تعداد خطوط قدرت AC را که موتور تغذیه می کند ،نشان می دهد .

شدت جریان

روی پلاک الکتروموتور ، مطابقت کامل با توان ، ولتاژ و فرکانس نامی دارد . اگر فاز الکتروموتور نامتعادل شود و یا ولتاژ آن از مقدار روی پلاک کمتر و یا زیادتر شود ، شدت جریان الکتروموتور از مقدار مشخص شده منحرف می شود .

نوع موتور

بعضی سازندگان از پارامتر نوع برای مشخص کردن تک فازی و چند فازی بودن الکتروموتور ، تک فازی و چند سرعته بودن الکتروموتور و یا حتی نوع ساختمان استفاده می کنند . در این صورت هیچ استاندارد صنعتی برای تعیین نوع الکتروموتور وجود ندارد .

ضریب توان

ضریب توان ، بر روی پلاک الکتروموتور با نماد PF یا P.F مشخص می شود . ضریب توان از نسبت توان فعال W بر روی توان ظاهری VA که به شکل درصد نمایش داده می شود .

مقالات مرتبط: 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروموتور ABB - پارامترهای الکتریکی پلاک الکتروموتور