الکتروموتور و انواع آن از تاریخچه و مخترعین تا کاربرد موتور الکتریکی

تاریخ و مخترعین الکتروموتور :

در سال ۱۳۸۴ میلادی توماس داونپورت از ورمونت اولین موتور الکتریکی واقعی را ایجاد کرد (واقعی که به اندازه کافی برای انجام یک کار قدرتمند باشد) اگرچه جوزف هنری و مایکل فارادی با استفاده از میدانهای الکترومغناطیسی دستگاه های حرکتی اولیه ایجاد کردند. موتورهای اولیه ، دیسکهای نخ ریسی یا اهرمی را ایجاد می کردند که به جلو و عقب می چرخید. این دستگاه ها نمی توانند کاری برای بشریت انجام دهند اما برای پیشبرد راه به سمت موتورهای بهتر در آینده مهم بودند. موتورهای مختلف توماس داونپورت Davenport توانستند یک چرخ دستی را در یک مسیر دایره ای اجرا کنند. چرخ دستی های برقی کامل سرانجام ۳۰ سال پس از مرگ داونپورت در دهه ۱۸۵۰ ساخته شد.

تأثیر جهانی ماشین الکتریکی قبل از لامپهای لامپ:

چرخ دستیها و سیستم های برق متصل برای ساخت لامپ ها بسیار گران بودند اما میلیون ها نفر را برای کار در دهه ۱۸۸۰ مشغول کردند. در زمان رشد شبکه برق در دهه ۱۸۹۰ بیشتر مردم (طبقات متوسط ​​و پایین) حتی در شهرها دارای چراغ برق در خانه نبودند. در سال ۱۸۷۳ موتور الکتریکی سرانجام به موفقیت تجاری دست یافت. از دهه ۱۸۳۰ هزاران مهندس پیشگام موتور که روی آن تحقیق و مطالعه میکردند موتور را بهبود بخشیده و تغییرات بسیاری ایجاد کرده اند.

موتور به ژنراتور منتهی می شود:

پس از ایجاد موتورهای الکتریکی ضعیف توسط هنری و فارادی Faraday و Henry سرانجام فردی به نام Hippolyte Pixii فهمید که با اجرای موتور به عقب می تواند برق ایجاد کند. در دهه ۱۸۶۰ تولید کننده های قدرتمند در حال توسعه بودند. صنعت برق تا زمان تولید ژنراتورها نمی توانست شروع شود زیرا باتری ها راه حل اقتصادی برای نیازهای جامعه نبودند.

مقالات مرتبط: 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروموتورABB - تاریخ و مخترعین الکتروموتور :