تعاریف و اصطلاحات موتور الکتریکی

 

جریان الکتریکی چیست :

نسبت تغییرات بار الکتریکی (q) به زمان ( t ) را جریان و واحد آن آمپر ( A) است و به وسیله دستگاه آمپرمتر که به صورت سری در مدار نصب می شود اندازه گیری می شود.

 

اختلاف پتانسیل الکتریکی :

اختلاف پتانسیل یا ولتاژ کمیتی است که باعث جاری شدن جریان در یک مدار بسته می شود و واحد آن ولت ( V ) و توسط ولتمتر که بصورت موازی در مدار بسته می شود اندازه گیری می شود.

 

آمپر چیست :

آمپر مقدار الکتریسیته جاری شده در یک مدار است . در واقع هنگامی که نیرویی موجب حرکت الکترون ها در جهت مخصوصی می شود جریان الکتریکی تولید می شود . جریان (I) را بر حسب آمپر (A) بیان می کنند.

 

کار الکتریکی و واحد توان ظاهری :

واحد کار الکتریکی وات بر ثانیه (W/S) و واحد توان ظاهری ولت آمپر (VA) یا کیلو ولت آمپر یا مگاولت آمپر می باشد.

ولت چیست :

میزان ولت یا ولتاژ اندازه مقدار الکتریسیته است . در واقع اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو نقطه را گویند . به بیان ساده تر نیرویی که الکترون های آزاد را به حرکت در می آورد ولتاژ الکتریکی نام دارد .اختلاف پتانسیل الکتریکی (R)برحسب ولت (V) بیان می کنند.

جریان نامی چیست :

جریانی که یک دستگاه برقی در شرایط مشخص شده ، می تواند از خود عبور دهد ، بدون آنکه زیاد گرم شود یا تحت تنش های مکانیکی بیش از حد قرار گیرد.

اهم چیست :

در صورتی که ولتاژی معادل 1 ولت به دوسر مقاومتی اعمال شود و جریان 1 آمپر از آن عبور کند مقدار مقاومت 1 اهم است. واحد مقاومت الکتریکی اهم (Ω )است .

وات چیست :

میزان انرژی تولید شده را برحسب وات بیان می کنند . برای مثال لامپ های روشنایی با میزان وات مشخص می شوند که نشان می دهد این لامپ تا چه مقدار انرژی نورمی تواند بدهد.

میدان مغناطیسی چیست :

میدان الکتریکی در هر نقطه برابر نیروی وارد بر بارآزمون واحد q0 تعریف می شود . به بیان دیگر ، برای تعیین میدان الکتریکی (E) ما مقدار نیرو) (F را بر بار) q0 (تقسیم می کنیم .

 

مقالات مرتبط: 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروموتورABB - تعاریف و اصطلاحات موتور الکتریکی