ساختمان الکتروموتور و سیم پیچ:

در ابتدا باید گفت که الکتروموتور به ۲ نوع جریان متناوب (AC) و جریان مستقیم (DC) تقسیم بندی می شود که ما از انواع آن در زندگی روزمره استفاده خواهیم کرد.

الکتروموتور دستگاهی است که با در کنار هم قرار دادن چند قطعه که شامل؛ استاتور، روتور، سیم پیچ، شکاف هوا  (Air Gap) و یک فریمی که دور تمامی این قطعات قرار داده شده است، کار می کند که در واقع در آن قطعه های نام برده شده باید کار کنند تا یک موتور الکتریکی شروع به حرکت کردن نماید.

در ارتباط با سیم پیچ باید در نظر داشته باشید که سیم پیچ ها از سیم های بسیار زیاد پیچیده به همی تشکیل شده اند که به صورت قطب های مغناطیسی ساخته و طراحی شده است که موجب تسهیل جریان برق شود.

این مسئله را نیز در همین ابتدا در خاطر داشته باشید در سیم پیچی و تعمیر الکتروموتور به دو مبحث جدا از هم تک فاز و سه فاز تقسیم می گردد که هر کدام از آن ها کلاف بندی، سربندی و سیم بندی مختص به خودشان را خواهند داشت. جالب است بدانید که در شروع کار می بایست به عایق کاری دستگاه و سپس به سیم پیچی الکتروموتور پرداخت که این روند منجر به روشن شدن و حرکت الکتروموتور خواهد شد.

این نکته را مد نظر داشته باشید که سیم پیچی الکتروموتور موضوعی تخصصی و فنی است که کم تر کسی از آن سر در میاورد، بنابراین با یادگیری اصول سیم پیچی الکتروموتور  تک فاز و سه فاز و جزئیات مربوط به آن می توانید درآمد بسیار مناسب و خوبی از این راه کسب نمایید و این موضوع را بدانید که سیم پیچی انواع الکتروموتور یکی از پر درآمد ترین حوزه های کار فنی و تخصصی محسوب می گردد و کسب دانش در این زمینه می تواند فرصت های شغلی مناسبی را برای شما عزیزان به وجود آورد.

 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پمپیران - ساختمان الکتروموتور و سیم پیچ: