پمپ های شناور چند طبقه با محرک الکتریکی مجموعه ای است از یک پمپ آب گریز از مرکز عمودی که به طور مستقیم با موتور الکتریکی شناور کوپله می شود. پمپ های شناور یک یا چند طبقه، تک مکشه بوده و محفظه آن دارای برش شعاعی می باشد. این پمپ ها بیشتر مناسب نصب عمودی بوده ولی در مواردی بسته به تعداد طبقات و اندازه موتور می‌تواند به صورت افقی یا مایل نیز نصب شود.

پروانه‌ها بصورت جریان شعاعی یا مختلط بوده و قابل تراش می باشند. محفظه طبقات پمپ های جریان شعاعی توسط بست طبقات و محفظه طبقات پمپ های جریان مختلط توسط پیچهای دوسر به همدیگر متصل می‌شوند. محفظه مکش بین موتور و پمپ توسط صافی مکش، پمپ را در مقابل ذرات درون آب محافظت می‌کند.

این پمپ ها معمولاً دارای سوپاپ یک طرفه می باشد و جهت پمپاژ آب از چاه های عمیق و نیمه عمیق کم عمق طراحی شده است.

الکترو موتور شناور آن از نوع قفس سنجابی آسنکرون سه فاز شناور بوده و با آب پر می شود. برای رعایت نکات ایمنی این الکتروپمپ ها نباید در استخرهای شنا نصب شوند و با توجه به این که این موتورها برای کار در چاه ها عمیق و نیمه عمیق طراحی شده اند، قطر خارجی آنها کوچک در نظر گرفته شده است. خنک شدن این الکتروموتور توسط جریان آب مورد پمپاژ که در اطراف بدنه این الکتروموتور است صورت می گیرد. درجه حفاظت موتور IP 55 می باشد.

تمام قطعات موتور از جنس چدن بوده و تمام قطعاتی که در تماس با مایع هستند توسط لایه ای از رنگ ضد زنگ پوشش داده شده است. در این الکتروموتور ها، پروانه ها بالانس دینامیکی می شوند و طراحی آنها به گونه ای است که نیروهای محوری به حداقل برسد. محور پمپ به وسیله پروانه ها و بوش های فاصله در مقابل خوردگی و سایش توسط مایع مورد استفاده حفاظت می شود که حاصل آن کارایی، استحکام و عمر طولانی پمپ و کاهش هزینه بهره برداری و تعمیرات می باشد.

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پمپیران - پمپ های شناور چند طبقه با محرک الکتریکی