انتخاب سایز پمپ

با داشتن مشخصات زیر می توانید به کاتالوگ محصولات شرکت سازنده ی پمپ و یا به فروشندگان پمپ مراجعه کرده و پمپ مناسب را سفارش دهید.

۱) هد پمپ

هد یا ارتفاع پمپاژ که همان فشار مورد نیاز سیستم است به مشخصات نقطه ی تحویل آب (نقطه ای که آب در آن مصرف می شود) بستگی دارد. یعنی ارتفاع این نقطه نسبت به سطح آب چاه، طول لوله و جنس لوله ی آب رسان به این نقطه.

۲) دبی پمپ

دبی آب همان حجم آب مورد استفاده است که معمولا بر حسب لیتر بر ثانیه، متر مکعب در ساعت و یا گالن در دقیقه بیان می شود و به آن آبدهی پمپ نیز می گویند. درست است که در محاسبه ی دبی باید به زمان اوج مصرف آب توجه کنید اما بیشترین دبی مجاز قابل برداشت از چاه عامل تعیین کننده ی دبی یا ظرفیت پمپ است.

۳) مشخصات آب چاه

مقدار شن و ماسه ی موجود در آب و مقدار شوری آب در انتخاب جنس پروانه ی پمپ و تجهیزات جانبی پمپ موثر است. در صورتی که آب تمیز و صاف نباشد باید از صافی ها بهره گرفت. دمای آب نیز برای پمپ های شناوری که در مخزن نصب می شوند فاکتور مهمی است چرا که ممکن است دمای مایع درون مخزن بیش از ۳۰ درجه ی سانتی گراد باشد و خنک کاری الکتروموتور شناور تحت تاثیر قرار بگیرد.

۴) مشخصات چاه حفر شده

پیش از خرید پمپ باید مطمئن شوید که عمق و قطر چاه اجازه ی نصب پمپی را که انتخاب کرده اید می دهد. ابعاد پمپ و فضای لازم برای نصب پمپ در کاتالوگ آن نوشته شده است. دارا بودن انشعاب برق سه فاز نیز دست شما را در انتخاب الکتروپمپ سه فاز یا تک فاز باز می گذارد.

و اما سخن پایانی …

در آخر باید گفت که ایران از لحاظ سرانه ی آبی دومین کشور خشک خاورمیانه پس از لیبی است. حفاری های متعدد چاه آب بدون در نظر گرفتن سطح سفره های زیر زمینی و تغییر و افزایش سایز پمپ های شناور چاه از مهمترین عوامل در به وجود آمدن این شرایط است. به یاد داشته باشیم که استفاده ی بی رویه و بدون کنترل از منابع آب های زیر زمینی می تواند آسیب جدی و جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد کند.

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس انتخاب سایز پمپ