بوستر پمپ­

همانطور که ذکر شد بوستر پمپ یک سیستم است لذا در ادامه به تشریح وظیفه بوستر پمپ ، کاربردها و معیارهای طراحی ، اجزا و انواع بوستر پمپ ها می پردازیم.

وظیفه بوستر پمپ:

وظیفه بوستر پمپ ثابت نگه داشتن فشار لازم برای تامین شبکه آبرسانی، با توجه به متغیر بودن الگوی مصرف، می باشد. از این رو هنگامی که در شبکه مصرفی وجود ندارد فشار تغییری نمی کند و بوستر پمپ خاموش است، اما به محض ایجاد افت فشار در شبکه ، برای جبران آن، پمپ ها یکی پس از دیگری وارد مدار می شوند.

کاربردهای بوستر پمپ:

از بوستر پمپ ها  می توان در شبکه های آب شهری، مصارف درون ساختمان ها و برج های مرتفع، ایستگاه های آتش نشانی، آبیاری فضای سبز در شهرها و  ساختمان ها، تامین فشار آب برای مراکز اداری، مراکز تجاری، واحدهای صنعتی، بیمارستان ها و فرودگاه ها استفاده نمود.

معیارهای طراحی بوستر پمپ :

بوستر پمپ ها براساس دو پارامتر "حداکثر مصرف ساعتی" و "حداقل فشار شبکه مصرف" طراحی می شوند. با توجه به نوع استفاده ساختمان مصرف آب هر یک از مراکز مصرف (حمام، دستشویی، روشویی و ...) متفاوت می باشد. نمودار آب مصرفی بوستر پمپ NOWAX  که زیر مجموعه ای از شرکت بزرگ EBARA ژاپن است کاملا منطبق بر نمودار الگوی مصرف آب در ایران است.

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس وظیفه ، کاربرد و معیار بوسترپمپ