الکتروپمپ چیست؟

تعمیر پمپ-تعمیر الکتروپمپ-نصب و پیاده الکترو پمپ شناور-تعمیرالکترو پمپ شناور-پمپ چاه

الکتروپمپ مجموعه ای از الکتروموتور (عامل محرکه) وپمپ بوده که نقش جابجایی و یا ایجاد فشار در سیالات را ایفا می نماید.

پمپ، وسیله مکانیکی است که انرژی مکانیکی، را به سیال منتقل نموده و فشار آن را بالا می برد تا این فشار پمپ چاه برای غلبه بر اصطکاک‌های سیال با بدنه لوله، شیرآلات، دیواره کانال، … مصرف شود وسیال تعمیرالکترو پمپ شناور به محل مورد نظر منتقل شود. همواره نیاز به جابه‌جایی مایعات علی‌الخصوص آب از دغدغه‌های مهم بشر از قدیم الایام بوده است. اختراع پیچ ارشمیدس جهت انتقال آب از رودخانه به زمینهای کشاورزی اطراف اولین پاسخ به این دغدغه بوده و انواع تلاشها برای طراحی و ساخت وسیله مکانیکی تعمیرالکترو پمپ شناور جهت انتقال مایعات از آن پس پمپ چاه صورت گرفته است.
با توجه به گستردگی نوع مایعات و نیازهای مختلف انتقال انواع مختلفی از جمله گریز از مرکز سانتریفوﮊ جابه‌جایی مثبت،پیستونی، دنده‌ای، پلانجری، دوزینگ، دیافراگمی، کف‌کش، چند‌طبقه مولتی استیج، پرستالتیک،لجن‌کش طراحی و ساخته شده است.

به طور کلی پمپ به دستگاهی گفته تعمیرالکترو پمپ شناور می‌شود که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی گرفته و به سیالی که از آن عبور می‌کند، انتقال دهد.
در نتیجه، انرژی سیال پس از خروج از این دستگاه (پمپ) افزایش می‌یابد. در پمپ‌ها تغییرات انرژی پمپ چاه سیال همواره به صورت تغییر فشار سیال مشاهده می‌گردد.
از پمپها برای انتقال سیال به یک ارتفاع تعمیرالکترو پمپ شناور معین و یا جابجایی آن در یک سیستم لوله کشی و یا هیدرولیک استفاده می‌نمایند.
به عبارت کلی تر، پمپ دستگاهی است که سیالات غیرقابل تراکم را از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر جابجا می‌نماید.

با توجه به گستردگی نوع مایعات و نیازهای تعمیرالکترو پمپ شناور مختلف انتقال انواع مختلفی از جمله گریز از مرکز سانتریفوﮊ جابه‌جایی مثبت،پیستونی، دنده‌ای، پلانجری، دوزینگ، دیافراگمی، کف‌کش، چند‌طبقه مولتی استیج، پرستالتیک،لجن‌کش طراحی و ساخته شده است.

الکتروپمپ یکی از انواع توربو ماشین ها تعمیرالکترو پمپ شناور می باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که در پمپ انرژی به سیال داده می شود، می توان پمپ ها را در مجموعه توربو ماشین های توانگیر دسته بندی کرد.
در حالت کلی می توان پمپ ها را به دو دسته کلی “پمپ های با جاجایی مثبت” و “پمپ های با جابجایی غیر مثبت” تقسیم بندی کرد.

در قلب یک سیستم آبرسانی یک الکتروپمپ قرار دارد.که رایج ترین آن پمپ های سانتریفیوژ و الکتروپمپ های شناور هستند.الکتروپمپ های سانتریفیوژ در بالای چاه ها نصب میشودو سیستم مکش آن به این صورت است که همانطوری که شما توسط نی آب را به داخل دهان مکش میکنید.الکترو پمپ سانتریفیوژ نیز به همینصورت این کار را انجام میدهد.و با تعمیرالکترو پمپ شناور ایجاد یک خلاء در لوله ورودی به چاهتوسط این الکترو پمپها انجام میشود.ولی در چاه های با عمق بیشتر از ۱۰ متر این کار توسط پمپ کفکش یا پمپ شناور انجام میشود.اساس کار الکترو پمپهای کفکش و الکترو پمپ های شناور به این صورت میباشد که این نوع الکتروپمپ ها به صورت مستغرق میباشد. یعنی کاملا داخل آب قرار میگیرد.وبا وجود پروانه هایی که عمودی روی هم قرار گرفته اند اب را به سوی بالا حل میدهند.و تفاوتی که پمپ کفکش با پمپ شناور دارد یکی این که پمپ شناور از وسط پمپ کار مکش را انجام میدهد.و پمپ چاه همچنین از لحاظ ابعاد واندازه متفاوت هستند.بیشتر پمپ های شناور در چاه های عمیق و نیمه عمیق مورد استفاده قرار میگیرند. ولی کفکش ها برای چاه های با عمق کمتر و همچنین چاه هایی که به صورت سنتی حفر شده اند

الکتروپمپ ها برای انتقال سیال از یک تعمیرالکترو پمپ شناور نقطه به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. الکتروپمپ ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای کاربرد خاصی می باشند. کاربرد پمپ ها در تمامی صنایع به وضوح دیده می شود برای مثال:
1. پمپ کردن آب در سیستم موتورخانه مرکزی ساختمان
2. پمپ کردن فاضلاب برای تصفیه و انتقال به مخازن
3. پمپ کردن سیالات به داخل مخازن تحت فشار برای تراکم آن ها
4. ایجاد دبی درگذر در استخر ها
5. پمپ کردن آب از یک چاه به بیرون
6. انتقال آب در مسیر لوله کشی شهر
7. پمپ کردن گاز به محل مصرف
8. پمپ کردن نفت در پالایشگاه ها

 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس و الکتروپمپ سایر