الکتروپمپ های ملخی PSAوPSM پمپ ایران

الکتروپمپ های ملخی شناور پمپیران در مواردی که آبدهی بالا و ارتفاع پمپاژ پایین مورد نیاز باشد کاربرد دارند. الکتروموتور این محصولات بصورت خشک بوده و از نوع آسنکرون سه فاز با کلاس حفاظتی 68ip و درجه عایقf می باشند. جهت آببندی الکتروموتور دو نوع مکانیکال سیل (آببند مکانیکی) در ساختمان آن بکار رفته و روتور الکتروموتور با محور پمپ یکپارچه می باشد. جهت ایمنی این الکتروپمپ ها سیستم های حفاظتی در برابر افزایش درجه حرارت سیم پیچ استاتور- افزایش درجه حرارت بلبرینگ ها و نفوذ رطوبت داخل الکتروپمپ در نظر گرفته شده است.

الکتروپمپها بر اساس توان نامی دارای سنسورهای حرارتی، آب، رطوبت، روغن و بیرنیگ می باشد. الکتروموتور مورد استفاده در این پمپ های آب از نوع سه فاز می باشد. در ناحیه آببندی محور و در حد فاصل بین الکتروموتور و پمپ از دو نوع آببند مکانیکی مختلف استفاده می شود. به سبب لزوم خنک کاری الکتروموتور و احتراز از ارتعاش، نباید الکتروپمپ در شرایط خشک استارت شود. جهت نصب این الکتروپمپ ها احتیاج به شرایط ویژه نصب از جمله لوله تخلیه و بستر مناسب قرارگیری می باشد.

نصب الکتروپمپ های ملخی پمپ ایران ه انحاء مختلف صورت می پذیرد. با توجه به نوع ایستگاه و کاربرد آن و همچنین محدودیت های ساختاری محل, نصب الکتروپمپ های ملخی به طرق مختلف صورت می پذیرد.

مشخصات این الکتروپمپ های پمپیران

  •  قطر خروجی آن 350 تا 1200 میلیمتر است
  • ظرفیت آبدهی آن برابر با 20 الی 3500 لیتر در ثانیه می باشد
  •  ارتفاع 2 تا 16 متر می باشد

تعمیر و نگهداری الکتروپمپ

بازرسی یاتاقانها و روغن کاری آنها

تعبیه شده و بلبرینگ ها (Deep Grooved) محور پمپ و موتور در داخل بلبرینگ های شیار عمیق

دارای محفظه گریس هستند. در هر بازبینی بلبرینگ ها را با گریس تمیز پر کنید و در صورت خرابی بلبرینگ آنرا تعویض نمایید.

آب بندی محور (Shaft Seal)

محور توسط دو عدد آببند مکانیکی در کنار هم یعنی در بین پمپ و موتور آب بندی می شود، آببند مکانیکی توسط روغن داخل محفظه یاتاقان روانکاری و خنک کاری می شود.

تذکر: شایان ذکر است که قطعات استاندارد استفاده شده در الکتروپمپ بعد از یک دوره کارکرد بایستی تعویض گردد. دوره کارکرد برای این قطعات 4000 ساعت می باشد.

تذکر: سعی کنید موقع تعویض بلبرینگ ها و مکانیکال سیل ها آنرا به خوبی جا انداخته و از آببندی مکانیکال سیل ها ا طمینان حاصل کنید و با تزریق گاز نیتروژن به داخل محفظه موتور از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

روغن پمپ را بعد از 4000 ساعت کارکرد تقریباً در سال یک بار تعویض نمایید.

درجه روغن

در راه اندازی اولیه پمپ از روغن پارافینی که در محفظه پمپ از طرف کارخانه پر شده استفاده نمایید. این کار عمر مفید آببند مکانیکی را افزایش می دهد در مراحل بعدی از هر نوع روغن موتور همراه با ماده افزودنی یا بدون آن با درجه SAE20w تا SAE 10w می توان استفاده کرد.

کلید قطع و وصل بر اساس سطح مایع (کلید شناور)

به درخواست مصرف کننده الکتروپمپ و در صورت نیاز اگر لازم باشد که الکتروپمپ در هنگام پر بودن مخزن کار کرده و در هنگام خالی بودن خاموش باشد باید یک سوئیچ شناور عمل کننده بر اساس سطح مایع بر روی الکتروپمپ نصب شود که این سوییچ در صورت درخواست به همراه دستگاه فرستاده می شود. بنابراین زمانی که سطح مایع به سطح معینی که در دفترچه نهایی پمپ ذکر گردیده برسد، سوئیچ عمل نموده و موتور خاموش می شود.

تذکر مهم

الکتروپمپ نباید در حالت خشک کار کند. الکتروپمپ برای کار در حالتی طراحی شده که سطح مایع به حد معینی رسیده باشد، این سطح در کارکرد اتوماتیک سطح مینیمم است اگر چنانچه الکتروپمپ برای مدتی طولانی بلااستفاده مانده است لازم است دیفیوزر و شیپوره مکش و داخل جایگاه نصب پمپ از رسوبات احتمالی تمیز گردد تا در موقع راه اندازی الکتروپمپ آسیب نبیند.

ماکزیمم سطح آب می بایست بر اساس حجم ایستگاه انتخاب گردد تا دفعات روشن و خاموش شدن پمپ در محدوده گفته شده باشد.

با توجه به اینکه کلیه قطعات قسمت موتور با فشار bar 1-1.5 تست می شوند لذا بایستی توجه داشت که ارتفاع سطح آب بالای پمپ بیشتر از 10 متر نباشد.

از مزایای این الکتروپمپ ها؛ یک پارچه بودن محور پمپ و الکترو موتور؛ عدم نیاز به سیستم خنک کاری خارجی و امکان نصب سریع و آسان و نیاز به فضای کم می باشد.

موارد کاربرد الکترو پمپ ملخی

  • آبیاری کشاورزی
  • ایستگاههای زهکشی
  • معادن
  • نیروگاه ها
  • حوضچه های پرورش ماهی
  • کنترل سیلابها
  • آبرسانی تصفیه خانه ها
  • آبرسانی برای مصارف صنعتی

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس و الکتروپمپ ملخی پمپیران