خرید پمپ آب بر اساس ویژگی

تا اینجا شما در مورد انواع مختلف پمپ اطلاعات لازم را بدست آورده اید، و میدانید که برای هدف خود از الکتروپمپ استفاده کنید یا موتور پمپ یا هر نوع دیگر.

اما ویژگیهای زیادی برای هر نوع از پمپ وجود دارد. پس چگونه پمپ آب درست را انتخاب می کنید؟ این بخش به مهمترین ویژگی های پمپ اشاره میکند که در قسمت مشخصات فنی هریک از محصولات سایت به آنها اشاره شده. این مشخصات بمنظور انتخاب گزینه نهایی خرید مورد بررسی قرار می گیرد.

مهمترین و موثرترین ویژگی های پمپ آب برای انتقال آب

کیفیت عمل انتقال و تقویت فشار آب توسط پمپ را می توان به سه ویژگی تقسیم کرد:

  1. نرخ جریان یا حجم آب (Flow rate)
  2. حداکثر ارتفاع پرتاب آب (Max Head)
  3. فشار آب (Water Pressure)

این هدف شما از نصب پمپ آب است که تعیین میکند، کدامیک از این ویژگیها باید ملاک قرار داده شوند.

نرخ جریان (Flow rate)

حجم عبور آب بر مبنای لیتر در دقیقه (LPM) یا گالن بر دقیقه (GPM) اندازه گیری می شود. هرچقدر که عدد این واحد بالاتر باشد شما می توانید حجم بیشتری از آب را در یک زمان معین منتقل کنید. برای انتقال سریع آب، ممکن است نیاز به نرخ جریان بالا داشته باشید.

حداکثر ارتفاع (Max Head)

این عدد که در واحد متر (m) می باشد به حداکثر ارتفاع عمودی پمپ می تواند آب را جابجا کند اشاره دارد. ویژگی که یک پمپ آب از مجموع ارتفاع مکش بعلاوه ارتفاع پمپاژ آب به سمت بالا می توان داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر شما نیاز به مکش آب از عمق یا منبعی به ارتفاع 5 متر و حرکت آن به نقطه 25 متر بالاتر از پمپ دارید. بنابراین شما می بایست یک پمپ آب با حداکثر ارتفاع یا مکس هد بیشتر از 30 متر خریداری کنید.

فشار آب (Water Pressure)

فشار آب در واحد PSI اندازه گیری میشود. فشار آب و حداکثر ارتفاع (Max Head) بهم مربوط هستند، زیرا فشار تعیین می کند که آب چقدر می تواند منتقل شود. در عدد حداکثر ارتفاع پمپ(ارتفاعی آب به بالا رفته)، فشار آب صفر خواهد شد. بنابراین مهم است که به این ویژگی توجه داشته باشید که چه میزان فشار آب نیاز دارید و فشار تا چه ارتفاعی از پمپ باید وجود داشته باشد. بعنوان مثال ویژگی تقویت فشار آب برای پمپ های آتش نشانی مهم است.

سه مثال برای انتخاب پمپ آب بر مبنای ویژگی عملکرد:
  • پمپ های آتش نشانی: فشار بالا، جریان متوسط. یک پمپ آب چند منظوره که برای انتقال آب مفید است و همچنین برای دفاع از خانه از آتش استفاده می شود.
  • پمپ های انتقال آب: جریان بالا، فشار متوسط. این پمپ ها برای انتقال آب تمیز مناسب هستند. موجود در طیف گسترده ای از اندازه و کیفیت.
  • پمپ لجن کش یا پمپ کف کش: جریان بالا، فشار تعدیل شده. این پمپ ها دارای بیشترین میزان جریان هستند و مناسب برای انتقال مایعات غلیظ و یا آبی هستند که حاوی جامدات و ذرات معلق باشد.

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس و خرید پمپ بر اساس ویژگی