اگر شما از یک پمپ آب در منزل و یا محل کارخود استفاده می کنید، احتمالا با سر وصدای آنها در بعضی مواقع مواجه شده اید. این سر و صداها ممکن است گاها ناخواسته بوده و یا گاهی اوقات نیز به جهت وجود مشکلی، این سرو صدا ایجاد می شود که در هر دوصورت این سرو صداها می تواند آزار دهنده باشد.

شاید در نگاه اول این مشکل قابل حل نباشد ولی می توان با انجام راه حل هایی تا حد زیادی این سر وصدا ها را کنترل کرد. که البته استفاده از این راه حل ها نیاز به کمی تلاش دارد.

گاهی اوقات با یک نصب درست و مناسب و نگهداری صحیح می توان از ایجاد مشکل و سر وصدا برای پمپ جلوگیری کرد.

به هرحال ما در این مقاله چند راه حل جهت کاهش سر و صدای پمپ آب را ارائه می دهیم :

روش های کاهش صدای پمپ آب

در این مقاله ما قصد داریم راههایی جهت کاهش صدای پمپ آب را به شما ارائه کنیم که بعضی از آنها روش های پیشگیری هستند و برخی دیگر روش هایی جهت رفع مشکل این اتفاق هستند.

  • مشخص کردن نوع سر و صدا

در ابتدا شما باید تعیین کنید صدایی که می شنوید چه نوع صدایی است. بعضا ممکن است این سرو صدا ها حاصل از لرزش های پمپ آب باشد. بسته به نوع سرو صدا ها راه حل های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد.

به عنوان مثال در بعضی موارد شما می توانید صدای لرزش را بشنوید که صدایی کاملا مزاحم و آزار دهنده است و معمولا پمپ هایی که برروی کف یا دیوار نصب شده اند این صدا را ایجاد می کنند که حاصل از ارتعاشات آن برروی دیوار یا کف می باشد. در این مورد اولین اقدامی که باید انجام دهید، ثابت کردن پمپ برروی محل نصبی خود می باشد.

  • ساخت یک باکس بزرگ جهت کاهش صدای پمپ آب

ساخت یک جعبه مقوایی می تواند یک راه حل بزرگ جهت کاهش صدای پمپ آب باشد. ساخت این جعبه ممکن است نیاز به دقت و یا زمان زیادی داشته باشد اما این ساخت فقط یک بار انجام می گردد که می تواند این صداها را تا حد زیادی کم کند.