الکتروپمپ

نحوه نگهداری پمپ های کف کش و لجن کش :

الف: الکتروپمپ های لجن کش:

این الکتروپمپ‌ها جهت پمپاژ مایعات دارای ذرات جامد معلق و الیاف بلند، فاضلاب، آبهای آلوده، شلاکه آبهای گل‌آلود و … مناسب می باشد. در این الکتروپمپ ها نسبت به نوع سیال مورد پمپاژ می‌توان از پروانه تک‌پره‌ای و پروانه یک طرف باز و یا چندپره استفاده نمود.

الکتروموتور مورد استفاده در این پمپ‌ها از نوع سه فاز می باشد. در ناحیه آب بندی محور و در حد فاصل بین الکتروموتور و پمپ از دو نوع آب بند مکانیکی مختلف با یک محفظه روغن استفاده می‌شود به سبب لزوم خنک کاری الکتروموتور و احتراز از ارتعاش، نباید الکتروپمپ در شرایط خشک استارت شود.

تذکر: اندازه قطعات جامدی که الکتروپمپ‌های لجن‌کش می توانند پمپاژ کنند بر اساس پاساژ پروانه الکتروپمپ قابل تعریف می‌‌باشد. در صورتیکه اندازه مواد جامد بیشتر از حد مجاز باشد از توری مناسب استفاده کنید.

ب: الکتروپمپ های کف کش:

این نوع الکتروپمپ‌ها برای پمپاژ آب صاف طراحی شده‌اند و با توجه به امتیاز هد و دبی بالا و نصب سریع و آسان این محصولات به طور عمده برای پمپاژ آب از چاه ها، رودخانه‌ها و استخرها و آبیاری مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطر ذرات معلق در آب برای این نوع الکتروپمپ ها اهمیت زیادی داشته و جهت استفاده از این نوع الکتروپمپ ها در مناطق شن‌زار توصیه می‌شود که حتماً بر روی دستگاه توری مناسب نصب گردد تا از ورود شن و ماسه به داخل الکتروپمپ جلوگیری به عمل آید.

تذکر: الکتروپمپ های کفکش و لجن‌کش نبایستی خارج از شرایط مشخص شده در پلاک(دبی، دورفشار، دما و سایر دستورات و آیین نامه های کارکرد) بکار گرفته شود. لذا جهت اطمینان از کارکرد صحیح پمپ نیاز است افرادی که تخصص لازم، جهت حفظ و نگهداری از پمپ را دارند مسئولیت نصب و نگهداری از پمپ رابرعهده بگیرند. 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس و نحوه نگهداری آن