پمپ آب شناور

الکتروپمپ شناور (یا مستغرق) در واقع یک پمپ عمودی چند طبقه است. انواع قدرتمند این پمپ ها می توانند تا ۶۵۰ متر مکعب در ساعت آبدهی و ۳۰۰ متر ارتفاع پمپاژ داشته باشند. پمپ های شناور برای مصارف خانگی، باغی، کشاورزی و صنعتی استفاده می شوند.

از نظر نصب باید گفت که پمپ آب شناور به طور کامل درون آب چاه قرار می گیرد. کابل ها و اتصالات و سیم پیچی الکتروموتور این نوع پمپ ضد آب بوده و سیستم خنک کننده ندارد و با آب چاه خنک می شود. بنابر این در هنگام راه اندازی باید مطمئن شوید که الکتروموتور در آب غوطه ور بوده به طور کامل از آب تمیز پر شده باشد. اگر این پمپ را در حالت خشک راه اندازی کنید آسیب جدی می بیند.

مزیت عمده ی پمپ های شناور یا مستغرق نسبت به پمپ های معمولی که باید در سطح زمین قرار بگیرند، این است که از کاویتاسیون جلوگیری می کنند. کاویتاسیون اتفاق ناگواری است که در بیشتر سیستم هایی که فاصله ی بین پمپ و سطح آب چاه ( که به آن طول لوله ی مکش پمپ می گویند) زیاد است رخ می دهد. با استفاده از این پمپ ها عملا لوله ی مکش حذف می شود. برای نصب این پمپ، قطر چاه آب باید بیشتر از ۱۵ سانتی متر باشد.

این پمپ ها برای نصب عمودی طراحی شده اند اما با در نظر گرفتن ملاحظاتی می توان آن ها را افقی نصب نمود. در نصب عمودی، پمپ باید حداقل نیم متر و در نصب افقی حداقل یک متر زیر سطح آب باشد تا از مکیده شدن هوا به داخل پمپ جلوگیری شود.

 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس پمپ آب شناور