پمپ شناور ها از نظر نوع طراحی و ساختمان داخلی به چند دسته تقسیم می شوند؟

پمپ شناور را در انواع مختلفی می توان خریداری کرده و برای کابری های مختلف استفاده کرد. سازندگان این نوع پمپ ها با ایجاد تنوع بسیار در طراحی محصولات خود، قدرت انتخاب را برای مشتریان بالا برده اند. از این رو مشتریانی که برای خرید پمپ شناور اقدام می نمایند، قادرند با دریافت کاتالوگ و مشخصات فنی چندین مدل پمپ شناور از فروشنده، مناسب ترین گزینه را برای فعالیت خود تهیه نمایند. از پرکاربرد ترین پمپ های شناور می توان به پمپ شفت غلافی، پمپ شناور توربینی، پمپ جریان محوری (ملخی) و الکتروپمپ شناور اشاره نمود. در ادامه با مشخصات هریک از این نوع پمپ ها بیشتر آشنا می شویم.

  • پمپ شناور توربینی

در این نوع پمپ ها، مسیر مایع به موازات محور قرار گرفته و به صورت زاویه دار نسبت به آن خارج می شود. به همین جهت است که در این نوع پمپ ها، پروانه های جریان مختلط را به کار می برند.

  • الکتروپمپ شناور

همانطور که از نام این نوع پمپ ها مشخص است، در آن ها از یک الکتروموتور و پمپ که با یکدیگر کوپل شده اند، استفاده می شود. این نوع پمپ را عموما در چاه های عمیق به کار می برند و در آن، آبی که وارد الکتروموتور می شود، هم می تواند موجب خنک شدن آن و هم روانکاری یاتاقان ها شود.

  • پمپ شناور جریان محوری

به پمپ های جریان محوری، اصطلاحا پمپ ملخی نیز گفته می شود که ساختار عملکردی  تقریبا مشابهی با پمپ شناور توربینی دارند. با این تفاوت که در این پمپ ها، سیال به صورت موازی با شفت از پروانه خارج می شود. در این پمپ ها، از طریق نیروی پروانه، به مایع فشار وارد شده و موجب انتقال آن می گردد.

  • پمپ شناور شفت غلافی

در پمپ های شفت غلافی، ابتدا سیال از طریق پروانه به سمت خروجی که به صورت یک لوله در اطراف محور شده است، فرستاده می شود.

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس پمپ شناور از نظر طراحی و ساختمان داخلی