شركت SEW:

شركت SEW حدود يك قرن پيش (سال ۱۹۳۱ ميلادي) در جنوب آلمان توسط كريستين پار (Christian Pahr) تاسيس شد. اسم اين شركت در ابتدا Süddeutsche Elektromotoren Werke (Southern German Electric Motor Work) نامگذاري شد كه كلمه SEW در واقع مخفف اين عبارت مي باشد. همانگونكه از نام اين شركت مشخص است، ابتدا تمركز اصلي شركت SEW بر روي الكتروموتور بود اما در ادامه استراتژي اين شركت به سمت ساخت الكتروگيربكس (Gear Motor) سوق داده شد و در حال حاضر يكي از بزرگترين و با كيفيت ترين شركت هاي سازنده الكتروگيربكس در دنيا مي باشد. اين شركت داراي كارخانه ها و دفاتر فروش متعددي در تمام دنيا مي باشدو حدود ۱۵۰۰۰ كارمند در سراسر دنيا دارد. در ايران نيز شركت مهرگان توسعه ويرا با پرسنل متخصص و مجرب آمادگي مشاوره، تامين قطعات و خدمات دهي در تمامي محصولات ساخت شركت SEW را دارد و سعي دارد كه با نگاه علمي و فني در كنار صنعت گران پر تلاش ايران تمامي نيازهاي ايشان در اين زمينه را پاسخگو باشد. گيربكس SEW با توجه به كيفيت بالا، قابليت تحمل شرايط محيطي نامناسب، گستردگي وسيع محصولات و قيمت نسبي مناسب به عنوان بهترين گزينه براي استفاده در صنايع ايران به صنعتگران پيشنهاد مي شود.

کاربردهای گیربکس هلیکال آویز

گیربکس هلیکال آویز دارای چرخدنده با مارپیچ زاویه دار می باشد که موجب می شود که مصرف انرژی در این گیربکس ها حداقل باشد و سایز گیربکس نیز بهینه شود. ویژگی ظاهری الکتروگیربکس آویز به این صورت می باشد که راستای شافت خروجی الکتروموتور و گیربکس یکسان می باشد اما در یک امتداد نیست و شافت خروجی گیربکس پایین تر از شافت الکتروموتور می باشد. این ویژگی باعث می شود که طول الکتروگیربکس آویز نسبت به الکتروگیربکس شافت مستقیم قدری کمتر باشد. گیربکس آویز دارای کاربردهای مختلفی در صنعت می باشد که در ادامه برخی از آنها آورده شده است.

گیربکس نوار نقاله (گیربکس کانوایر): نوارنقاله ها یکی از رایج ترین مکانیزم های انتقال قطعات و مواد خام در سالن های صنعتی هستند. مثلا در صنایع سیمان، نوار نقاله برای انتقال کلینکر، مواد خام و کیسه سیمان استفاده می شود. عامل محرک نوار نقاله ها الکتروگیربکس می باشد که با توجه به موارد نیاز آن نوارنقاله، می توان از گیربکس هلیکال شافت مستقیم، گیربکس حلزونی و گیربکس کرانویل پینیون استفاده نمود. از انواع دیگر نوار نقاله می توان به نوار نقاله صنایع دارویی، نوار نقاله صنایع غذایی، نوار نقاله کارتن سازی، نوار نقاله صنایع بهداشتی و … اشاره نمود. با توجه به طول نسبتا بالای الکتروگیربکس شافت مستقیم و توجه به این نکته که گیربکس عمود بر کانوایر قرار می گیرد، گیربکس شافت مستقیم بهترین گزینه برای کانوایرها نمی باشد اما اگر محدودیت فضا وجود نداشته باشد می توان از الکتروگیربکس شافت مستقیم استفاده نمود. در برخی از کانوایرها جهت بهینه سازی جانمایی از مکانیزم تسمه پولی برای انتقال گشتاور خروجی گیربکس به نقاله استفاده می شود که در این حالت می توان الکتروگیربکس را در زیر کانوایر قرار داد. در صورتیکه نوارنقاله حامل بار زیادی نباشد، گیربکس حلزونی یکی از گزینه ها می باشد. به عنوان مثال در صنایع داروسازی از گیربکس حلزونی برای به حرکت در آوردن نوار نقاله ها استفاده می گردد. اما در حالتیکه جانمایی برای طراح اهمیت بالایی داشته باشد و از طرف دیگر کانوایر برای حمل وزن های بالا طراحی شده باشد، گیربکس کرانویل پینیون یکی از بهترین گزینه ها می باشد. الکتروگیربکس کرانویل پینیون با توجه به اینکه در جهت شافت خروجی یک تغییر جهت ۹۰ درجه ایجاد می کند، می تواند در راستای نوار نقاله قرار گیرد و فضای خاصی را اشغال ننماید.

مقالات مرتبط: 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروگیربکس SEW و گیربکس نوار نقاله