الکتروپمپ چیست

وسیله مکانیکی است که انرژی مکانیکی را به سیال منتقل نموده و فشار آن را بالا می برد تا برای غلبه بر اصطکاک های سیال یا بدنه لوله ، شیرآلات ، دیواره کانال و... مصرف شود . اختراع پیچ جهت انتقال آب از رودخانه به زمینهای  کشاورزی اطراف اولین پاسخ به این دغدغه بوده و انواع تلاش ها برای طراحی و ساخت وسیله مکانیکی جهت انتقال مایعات صورت گرفته است .

مایعات و نیازهای مختلف انتقال انواع مختلفی از جمله فرار از مرکز جابه جایی مثبت ، پیستونی ، دنده ای ، پلانجری ، دوزینگ ، دیافراگمی ، کف کش ، چند طبقه مولتی استیج ، پرستالتیک ، لجن کش طراحی و ساخته شده است .

انواع الکتروپمپ :

الکتروپمپ پنتاکس ایتالیا با تولید انواع الکتروپمپ در بخش خانگی ، ساختمانی ، صنعتی ، کشاورزی ، و آبرسانی که علامت تجاری صنایع پمپ سازی pentax می باشد .

الکتروپمپ های چینی در انواع الکتروپمپ های شناور ، کفکش ، لجن کش ، خانگی ، الکتروپمپ های طبقاتی عمودی – افقی و سانتریفوژ الکتروپمپ ساخت پمپیران و سولار پمپ و آویران : شامل انواع الکتروپمپ ( فشار قوی ، گریز از مرکز ، دو مکشه ، شناور ، روغن داغ ، گل کش )

الکتروپمپ لوارا ایتالیا وابسته به ITT  بزرگترین گروه صنعتی در زمینه پمپهای گریز از مرکز چدنی و استینلس استیل ، الکتروپمپ های طبقاتی ( جهت پمپاژ مواد شیمیایی) ، الکتروپمپ های لجن کش و کفکش ، الکتروپمپ های شناور و انواع بوستر پمپ ها با آبدهی تا 5000 مترمکعب در ساعت و تا فشار 50 بار .

پمپ کف کش

پمپ کف کش یا همان پمپ EPS از لحاظ ساختاری همانند پمپ های توربین عمودی می باشد . پمپ کف کش شامل یک پمپ گریز از مرکز به همراه شفت عمودی می باشد که فشار سیال خروجی به چرخش پروانه ها وابسته است . پمپ کف کش برای آب صاف طراحی شده دربی بالا و نصب آسان این محصولات به طور عمده برای پمپاژ آب چاه ها ، رودخانه ها و استخرها و آبیاری مزارع مورد استفاده قرار می گیرد . این پمپ ها در مناطق شن زار توصیه می شود که بر روی دستگاه توری مناسب نصب گردد تا از ورود شن و ماسه به داخل پمپ جلوگیری به عمل آید .

کاربرد پمپ کف کش :

پمپ تک مرحله ای :

مناسب برای پمپاژ آب ، مصارف خانگی ، آبیاری کوچک

زه کشی و پمپاژ

در صنایع همچون پمپاژ کردن دوغاب

تخلیه آب چاه و مخازن و کف استخرها

فواره ها و تخلیه آب در ساختمان ها ، آب های صنعتی ، گلخانه ها ، مزارع

پمپ چند مرحله ای :

به علتی که این پمپ ها قابلیت کار در دربی و عمق های مختلف را دارند معمولا برای پمپاژ آب و نفت از چاه های عمیق استفاده می شود .

پمپ لجن کش

جهت پمپاژ مایعات دارای ذرات جامد معلق و الیاف بلند ، فاضلاب ، آبهای آلوده و ... مناسب می باشد . این پمپ ها نسبت به نوع سیال مورد پمپاژ می توان از پروانه تک پره ای و پروانه یک طرف باز و یا چند پره استفاده نمود .

الکتروموتور مورد استفاده در این پمپ ها از نوع سه فاز می باشد . در ناحیه آب بندی محور و حدفاصل بین الکتروموتور و پمپ از دو نوع آب بند مکانیکی مختلف با یک محفظه روغن استفاده می شود به جهت لزوم خنک کاری الکتروموتور و احتراز از ارتعاش ، نباید الکتروپمپ در شرایط خشک استارت شود .

نکات اجرایی پمپ کف کش و لجن کش

  1. قبل از راه اندازی پمپ کف کش ، محل مشخص شده بر روی پمپ را از آب پر کنید .
  2. در هنگام راه اندازی پمپ کف کش و لجن کش از میزان ولتاژ برق اطمینان لازم را بدست آورید .
  3. پمپ کف کش تک مرحله ای برای چاه هایی تا قطر 12 inمناسب است .
  4. دینام موتور در پمپ کف کش و لجن کش ، توسط سیالی که پمپ می شود خنک می گردد .
  5. برای انتخاب صحیح نوع پمپ کف کش و لجن کش با نگاهی هد و دربی پمپ می توان پمپ کف کش مناسب را بیابید .

درجه روغن و میزان آن :

در راه اندازی اولیه پمپ از روغن پارافینی که در محفظه پمپ از طرف کارخانه پر شده استفاده نمایید . این عمل عمر آب بند مکانیکی را افزایش می دهد در مراحل بعدی از هر نوع روغن موتور همراه با ماده افزودنی یا بدون آن با درجه SAE10W تا SAE20W‌ می توان استفاده کرد .

انتخاب پمپ آبرسانی برای آپارتمان ها :

در صورت کمبود فشار آب در داخل واحد خود به راحتی میتوانید با مشاوره از کارشناسان ما در انتخاب محصول بخش پمپ آب پنتاکس خانگی بر اساس تعداد طبقات و تعداد واحدهای آپارتمان خود شخصا نسبت به انتخاب پمپ تامین فشار آب ساختمان خود اقدام فرمایید .

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس و الکتروپمپ ابارا