چگونه الکتروموتور مناسب کار خود را انتخاب کنیم ؟

فرض کنید شما الکتروموتوری برای یک چرخ گوشت صنعتی نیاز دارید که قرار است پیچ هایی با وزن کمتر از یک گرم را در مهره ای به پیچاند و دستگاه با حداقل اصطحکاک و مقاومت روبرو است . در این حالت شما به الکترو موتوری نیاز دارید که سرعت بالایی داشته باشد و بتواند در بازه زمانی مشخص سریعتر ار محصولات مشابه نیروی محرکه ایجاد کند . اما قدرت الکتروموتور در اینجا برای شما چندان حائز اهمیت نخواهد بود . اگر الکتروموتور بخواهد همین پیچ گوشتی را برای پیچ کردن یک صفحه فلزی از آلیاژی خاص استفاده کند و محل فرو رفتن پیچ امکان درج مهره را نداشته و پیچ گوشتی با مقاومت سخت روبرو شود . در اینصورت به الکتروموتور مقاوم تری احتیاج دارید.

یک الکتروموتور میتواند با گیربکس و یا بدون آن عرضه شود . اما الکترموتورهایی که بدون گیربکس عرضه میشود را میتوان به گیربکس مجهز کرد . هدف گیربکس این است که الکتروموتور را از دستگاهی که میتواند با سرعت بسیار بالا اجسام را به حرکت در بیاورد به دستگاهی که توان بالایی به حرکت درآوردن اجسام سنگین دارد تبدبل کند .

دو عامل موثر در انتخاب الکتروموتور

هنگام خرید دو عامل بسیار مهم هستند

  • سرعت : الکتروموتور از محاسبه تعداد گردش ها در یک ثانیه و میزان گشتاور نامی محاسبه می گردد .
  • گشتاور : نامی اغلب به معنای گشتاوری است که موتور با کمترین میزان اصطحکاک روبرو است و بدون کمترین مقاومتی کار می کند . در این شرایط معمولا انتظار از دستگاه بالاترین سرعت ممکن در انجام کاری سبک است .

هنگام خرید یک الکتروموتور با واژه اینورتر زیاد مواجه می شوید . اما اینورتر دقیقا چه کاری انجام می دهد و ارتباط آن با الکتروموتور چیست ؟ یک ترانس برق را تصور کنید . اینورتر کار ترانس را میکند اما این تمام توانایی اینورتر نیست . اینورتر علاوه بر اینکه ولتاژ برق را تنظیم میکند میتواند خروجی جریان را از AC به DC کانورت یا تبدیل کند . اگر بخواهید دستگاه با توان کمتری کار کند یک اینورتر براحتی این کار را انجام میدهد  . 

مقالات مرتبط: 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروموتورABB- چگونه الکتروموتور مناسب کار خود را انتخاب کنیم ؟