تفاوت پمپهای آب خانگی:

  • پمپ سانترفیوژ همان پمپهای گریز از مرکز هستند که انواع بسیار متنوعی دارند و با توجه به تعداد و نوع پروانه، برای مصارف مختلفی بکار میروند. پمپهای سانترفیوژ با توان بالا را معمولا برای مصارف کشاورزی، آبیاری، صنعتی و…، و مدلهای کوچکتر و با توان متوسط را برای مصارف خانگی و ساختمانها میتوان بکار برد.
  • پمپهای محیطی به پمپهایی میگویند که میتوانند سیالات را با دبی کم اما تا ارتفاع زیادی پمپاژ کنند و برای پمپاژ سیالات مخلوط با هوا ایده‌آل هستند.
  • پمپ بشقابی از نظر ساختاری همان پمپهای سانترفیوژ هستند که فاصله بین صفحات دوطرف پره‌های پروانه خیلی کمتر است و شکل محفظه مانند بشقاب میماند. این سری پمپ‌ها میتوانند نسبت متعادلی از دبی و هِد را ارائه دهند و برای کاربریهایی که نیاز به عملکردی کم صدا دارند مناسبند.
  • پمپ جتی کم و بیش شبیه به پمپ بشقابی هستند با این تفاوت که میتوانند تا ارتفاع خیلی بیشتری آب را پمپاژ کنند.
  • پمپ خودمکش پمپهای گریز از مرکزی هستند که بدون نیاز به سوپاپ خارجی در بالای مخزن، چاه و یا استخر قرار میگیرند و میتوانند موجب ایجاد نیروی مکش و انتقال آب شوند (خوب است بدانید سایر پمپها به خودی خود توانایی مکش ندارند و تنها سیالی که وارد پمپ میشود را منتقل میکنند. در حالی که پمپهای خودمکش سوپاپ سرخود بوده و میتوانند این نیرو را ایجاد کنند).
  • بوسترپمپ خانگی هم مانند سایر بوسترپمپ های دیگر ساخته میشود اما در ابعاد و توان کمتر؛ این سری پمپها از اتصال دو تا چند پمپ آب خانگی کوچکتر (نسبت به حداکثر فشار مورد نیاز برای ساختمان) به صورت موازی ایجاد شده‌اند و بسته به مصرف آب، پمپها را وارد مدار کرده و در زمان پایین آمدن مصرف، پمپها خاموش شده و از مدار خارج میشوند.

معمولا بوسترپمپ‌ها را برای ساختمانهایی با تعداد طبقات بالا مانند برج‌ها و ساختمان‌های بزرگ به کار میبرند که نیاز به ایجاد فشار تا ارتفاعات زیاد است. همچنین نسبت به سایر مدلهای دیگر هزینه نگهداری خیلی کمتری دارند، و در مصرف انرژی بهینه میباشند.

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس و تفاوت پمپهای خانگی