راه اندازی موتور ABB یا سافت استارتر ABB چیست ؟

با سافت استارتر ABB نمی توان همه موتورها را راه اندازی کرد ؟ چون موتورها تنوع زیادی دارند و سافت استارتر ABB برای گونه خاصی مناسب است این موتورها در صنعت به موتورهای سه فاز القائی یا قفس سنجابی معروفند . موتور سه فاز را مستقیما به برق سه فاز زده و راه اندازی کنیم. این روش راه اندازی مستقیم یا Direct online ویا DOL گویند اگر شما مستقیما موتور را به برق سه فاز وصل کنید.

سافت استارتر به شما امکان کنترل پریود راه اندازی می دهد . باید توجه داشت هنگام راه اندازی یک موتور سه فاز یکسری اتفاقات الکتریکی و مکانیکی رخ می دهد که متفاوت از حالت کار دائم موتور پس از راه اندازی موتور جریان خیلی بیشتری نسبت به حالت دائم آن از شبکه می کشد . اگر موتور کوچک باشد اشکال خاصی ایجاد نمی شود ولی اگر موتور بزرگ باشد ممکن است این جریان زیاد را برق کارخانه نتواند براحتی تامین کند .

پس راه انداز نرم موتور ABB وسیله ای است که جریان راه اندازی موتور را کاهش می دهد ؟

در واقع ما با تنظیم سافت استارتر ABB جریان راه اندازی موتور را به میزان مورد نیاز محدود می کنیم و اجازه کشیدن جریان های زیاد را از برق کارخانه به موتور نمی دهیم .

یکی از قابلیتهای اصلی راه انداز نرم موتور ABB محدود کردن جریان راه اندازی است ولی هنوز راه انداز نرم قابلیتهای دیگری نیز دارد .

مقالات مرتبط: 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروموتور ABB راه اندازی یا سافت استارتر ABB