سیم پیچی زنجیره ای الکتروموتور ABB

سیم پیچی زنجیری الکتروموتور ABB یا با گام مساوی به نوعی سیم پیچی گفته می شود که در آن تمام کلاف های یک گروه کلاف در نتیجه تمام کلاف هایی که در داخل شیارهای استاتور جای می گیرند به یک اندازه باشند برای پیچیدن این کلاف ها از یک قالب استفاده می شود .

به علت مشابه بودن کلافها با یکدیگر زمان لازم برای تهیه قالب و پیچیدن و جا زدن کلاف ها در داخل شیارها کمتر از حالت متحدالمرکز می باشد علاوه بر آن طول متوسط کلاف در این نوع سیم پیچی کوتاه تر از نوع متحدالمرکز می باشد به همین جهت در مصرف سیم نیز صرفه جویی شده و اقتصادی تر می باشد .

امکان اتصال موازی کلاف های هر گروه کلاف و یا هر چند کلاف با یکدیگر نیز در این حالت وجود دارد . در سیم پیچی زنجیری پیشانی کلافهای فازهای مختلف در پیرامون استاتور از روی یکدیگر عبور نموده و برای جلوگیری از اتصال کوتاه بین آنها باید حتما بخوبی از یکدیگر عایق شوند اشکال زیر اتصال سه کلاف را بصورت زنجیری به یکدیگر نشان می دهد .

برای سیم پیچی یک موتور باید ابتدا دیاگرام گسترده سیم پیچی را رسم نمود و سپس با کمک آن استاتور را سیم پیچی کرده برای ترسیم دیاگرام گسترده سیم پیچی روش های متفاوتی وجود دارد که نتیجه نهایی تمام روشها یکسان بوده و به کمک آن یک سیم پیچی کاملا متقارن و یا در حد قابل قبول بدست می آید . در هر کدام ازین روشها سعی می شود که شیارهای استاتور توسط سه دسته سیم پیچ مساوی پر شده و طریق صحیح به یکدیگر اتصال یابند تا حتی الامکان یک میدان دوار متقارن بوجود آید .

 

 

مقالات مرتبط: 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروموتور ABB و سیم پیچی زنجیره ای الکتروموتور ABB