اصول نگهداری و تعمیر الکتروپمپ های کف کش و لجن کش

بازرسی یاتاقانها و روغن کاری آنها:
محور پمپ و موتور در داخل بلبرینگهای شیار عمیق(Deep groove) تعبیه شده و بلبرینگها  دارای محفظه گریس هستند. در هر بازبینی بلبرینگها را با گریس تمیز پر کنید و در صورت خرابی بلبرینگ آن را تعویض نمایید.

آب‌بندی محور(Shaft Seal):
محور توسط دو عدد آببند مکانیکی در کنار هم یعنی در بین پمپ و موتور آببندی می‌شود. آببند مکانیکی توسط روغن داخل محفظه یاتاقان روان‌کاری و خنک‌کاری می‌شود.
تذکر ۱: شایان ذکر است که قطعات استاندارد استفاده شده در الکتروپمپ بعد از یک دوره کارکرد بایستی تعویض گردد. دوره کارکرد برای این نوع قطعات ۴۰۰۰ساعت میباشد.
تذکر ۲: سعی کنید موقع تعویض بلبرینگها و مکانیکال سیلها آنرا به خوبی جا انداخته و از آببندی مکانیکال سیلها اطمینان حاصل کنید و با تزریق گاز نیتروژن به داخل محفظه موتور از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

تعویض روغن:
-روغن پمپ را بعد از ۴۰۰۰ هزار ساعت کارکرد تقریباً در سال یک بار تعویض نمایید.

روش کار:
الکتروپمپ را در حالت افقی قرار دهید به طوری که جای کافی برای یک ظرف در قسمت زیر درپوش ۹۰۳ وجود داشته باشد ، درپوش۹۰۳ را باز کرده همراه واشر ۴۱۱ بردارید و روغن را تخلیه نمایید اگر روغن تمیز به نظر برسد(زرد روشن یا سفید) دلالت بر سالم بودن آببند مکانیکی دارد. سپس تعویض روغن را انجام دهید ولی اگر در محفظه آب وجود داشته باشد آببند مکانیکی را بررسی نمایید در صورت خراب شدن بایستی تعویض شود.

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس و اصول و نگهداری و تعمیر الکتروپمپ های کف کش و لجن کش