ضرورت پمپ آب

وقتی به تاریخچه ی پمپ آب فکر می کنیم به یاد می آوریم که انسان ها از دیرباز به دنبال راه هایی بوده اند که بتوانند سیالات، خصوصا آب را به ارتفاع بالاتر حرکت دهند. این مساله هم در آبیاری کشتزارها به کار می رفته و هم در پر کردن خندق هایی که در گذشته در اطراف باروی شهرها و کاخ ها کشیده می شدند.

ساده ترین وسیله ی پیمانه ای شکل انتقال آب، دست انسان بوده و برای این منظور همواره دو دست مناسب تر از یک دست بوده است. از این رو پیشینیان ما خیلی زود به این فکر افتادند که ظروف گلی خویش را به شکل پیمانه درآورند این اولین گام به سوی اختراع سطل بود، سپس یک رشته سطل را به چرخ یا زنجیر متصل کردند و در این حال از نیروی خود با حیوانات اهلی برای به حرکت درآوردن سطل ها و بالا کشیدن آب استفاده می کردند. در حفاری های باستانی چین و مصر، نمونه هایی از این زنجیرها یا چرخ های نقاله متعلق به حدود 1000 سال قبل از میلاد کشف شده است.

در سال 1724 یاکوب لئوپولد با وارد کردن لوله های خمیده داخل چرخ، تغییری نبوغ آمیز در آن ایجاد کرد که با گردش چرخ آب تا نیمه ی محور چرخ بالا می آمد، جریان آب رودخانه نیز چرخ را به گردش در می آورد!

نکته ی مهم و قابل توجه در این طرح، شکل لوله های خمیده بود که این لوله ها شباهت فراوانی به پروانه پمپ آب گریز از مرکز امروزی دارند.

با گذشت قرن ها و با پیشرفت تکنولوژی انواع گوناگونی از پمپ آب ساخته شد و به شکل امروزی درآمدند، در این میان پمپ آب پنتاکس Pentax همیشه انتخابی خوب و قابل اطمینان برای مصرف کننده بوده است.

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس و ضرورت پمپ آب