طریقه نصب پمپ آب خانگی

▫️ عمده پمپ های خانگی مکشی در حدود 7 متر دارند، اما مقدار مکش بطور مستقیم، هد تولیدی پمپ را کاهش می دهد، علاوه بر این برای جلوگیری از کارکرد پمپ در شرایط نامطلوب نظیر کارکرد خشک یا عدم نیاز به هواگیری مداوم توصیه می شود در مواردی که منبع تامین آب مصرفی مخزن ذخیره می باشد، حتما در محلی بالاتر از پمپ و یا هم سطح با آن نصب گردد تا اصطلاحا آب سوار بر پمپ باشد.

▫️ قبل از پمپ جهت جلوگیری از برگشت جریان آب به سمت تانکر ذخیره آب و خلل در عملکرد کلید مکانیکی حتما از شیر یکطرفه استفاده شود.

▫️ توصیه می شود قطر لوله خط مکش پمپ یک سایز نسبت به ورودی پمپ بزرگتر باشد و تا 5 برابر قطر لوله مکش، از نصب هر گونه زانویی و تغییر مسیر لوله کشی اجتناب شود. همچنین زانویی مسیر خروجی پمپ باید حداقل 2 برابر قطر لوله از دهانه خروجی پمپ فاصله داشته باشد.

▫️ مسیر بای پس برای ارتباط مستقیم آب شبکه شهری به لوله کشی ساختمان در نظر گرفته شود، همچنین در هر دو سمت پمپ از شیر فلکه ای استفاده شود تا هنگامی برق قطع است یا به هر دلیلی پمپ نیاز به سرویس دارد، آب هر چند با فشار کم در دسترس باشد.

▫️ جهت کنترل پمپ برای 1 تا نهایتا 2 واحد مسکونی می توان از ست کنترل استفاده کرد، در مواردی که پمپ از آب های راکد نظیر مخزن ذخیره یا چاه مکش می کند و یا تعداد واحد ها بیشتر می باشد، نمی توان از ست کنترل استفاده کرد. در این موارد حتما از کلید مکانیکی (پرشر سوئیچ) و منبع تحت فشار متناسب با نوع پمپ جهت کنترل آن استفاده شود.

▫️ در پمپ های تکفاز معمولا خازن و محافظ حرارتی تعبیه شده است، اما در پمپ های سه فاز حتما از تابلو برق و تجهیزات جانبی نظیر کنترل فاز و بی متال استفاده شود.

▫️ پمپ در محلی مسقف به دور از شرایط بد جوی و رطوبت نصب گردد.

▫️ بعد از نصب پمپ جهت بهره برداری، توسط پیچ بالایی روی بدنه پمپ، حتما عملیات هواگیری پمپ انجام شود.

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس طریقه نصب پمپ آب خانگی