انواع بوستر پمپ براساس نحوه کنترل فشار

 تابلوی کنترل و تجهیزات کنترل فشار، اصلی ترین قسمت بوستر پمپ ها می باشد. براساس نحوه ی کنترل فشار بوستر پمپ ها به دو دسته ی زیر تقسیم می شوند:

  • بوستر پمپ های دور ثابت
  • بوستر پمپ های دور متغیر

بوستر پمپ های دور ثابت در حالت های مختلف تک پمپ، دو یا چند پمپ با جاکی پمپ (الکتروپمپ پیشرو) یا بدون جاکی پمپ ساخته می شوند. از نقطه نظر ولثاژ برق مصرفی بوستر پمپ تک فاز دور ثابت 220 ولت و سه فاز  380 ولت و یا ترکیبی از این دو طراحی می شوند.

در بوستر پمپ های نسل جدید الکتروپمپ ها بصورت ردیفی و مرحله ای روشن و خاموش می شوند و برای کنترل فشار از دو پرشر سوئیچ (سوئیچ فشاری تراگردانی که شامل پتانسیومتر، نشان دهنده ی تنش ، قطعه ای با رلاکتانس متغییر، بلور یا قطعه الکتریکی دیگری برای تبدیل فشار به خروجی الکتریکی متناسب است) استفاده می شود که یکی برای حداکثر فشار و دیگری برای حداقل فشار سیستم تنظیم می شوند. با وصل شدن مدار هریک از پرشر سوئیچ ها اعلان اینکه فشار به حداقل یا حداکثر رسیده به تابلوی کنترل و فرمان بوستر پمپ ارسال می شود و با توجه به حداقل یا حداکثر بودن فشار تابلوی فرمان دستورات لازم  جهت روشن و یا خاموش شدن نوبتی الکتروموتورها را صادر می کند.

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پنتاکس و انواع بوسترپمپ براساس نحوه کنترل فشار