مزایای استفاده از درایو

تنظیم دور در الکتروموتورها علاوه بر منعطف نمودن پروسه‌های صنعتی ، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌گردد. علاوه بر آن درایوها جریان راه‌اندازی دریافتی از شبکه را به میزان زیادی ( بسیار کمتر از جریان نامی موتور) کاهش می‌دهند.
درایوها می‌توانند موتور را به‌طور نرم و کاملاً کنترل‌شده استارت و استپ نمایند. زمان استارت و استپ را می‌توان به‌دقت تنظیم نمود. این زمان‌ها می‌توانند از کسری از ثانیه تا صدها دقیقه باشند. که این امر موجب کاهش تنش‌های مکانیکی در کوپلینگ ها و سایر ادوات دوار می‌گردد.

نحوه انتخاب درایو مناسب

در گام اول باید مشخص شود که موتور سه فاز است یا تکفاز (امروزه اکثر الکتروموتورها از نوع سه فاز هستند، البته درایوهای تکفاز مخصوصی برای موتورهای سنکرون تکفاز نیز هستند که استفاده از این کنترل‌کننده‌ها توصیه نمی‌شود). نکته‌ای که در رابطه با درایوها جالب‌توجه است، قدرت تولید برق سه فاز ۲۳۰ ولت از برق تکفاز ۴۲۰ ولت می‌باشد، که برای مکان‌هایی که برق سه فاز در دسترس نباشد، این نکته حائز اهمیت می‌باشد.

اقدام بعدی بررسی پلاک روی موتور است، این پلاک روی موتور نصب‌شده و اطلاعات مناسبی را شامل می‌شود که برای انتخاب درست و دقیق درایوها نیاز داریم، یکی از این موارد برابر بودن ولتاژ درایو و ولتاژ موتور است، همچنین جریان درایو انتخاب‌شده نباید از مقدار FLA ( به معنی آمپر -جریان مصرفی- در بار کامل) کمتر باشد.
بهتر است که جریان درایو از مقدار آمپر با بار کامل موتور بالاتر باشد.

 

آخرین موردی که باید بررسی شود، مقدار اضافه‌بار است، برخی از درایوها، سرعت گشتاور ثابت، بعضی از آن‌ها در دقیقه ۱۱۰ درصد اضافه‌بار و بعضی دیگر ۱۵۰ درصد اضافه‌بار یا حتی مقادیر متناوب دیگری را می‌توانند تحمل کنند که با بررسی این موارد درنهایت می‌توانید به انتخاب درست درایو اقدام نمایید.

مقالات مرتبط: 

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروموتور ABB و مزایا و نحوه استفاده درایو در الکتروموتور