محاسن عمومی استفاده از الکتروپمپ های شناور

پمپ شناور برای پمپاژ حجم های زیاد از مایعات در چاه های نیمه عمیق گزینه های به شدت ایده آلی هستند.
الکتروپمپ های شناور دارای راندمان انرژی به نسبت بالایی ( چیزی در حدود 50 درصد) هستند.
این نسل از پمپ ها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که کمترین میزان از تعمیر و نگهداری نیاز دارند و می توان برای مدت زمان طولانی بدون تعمیر و نگهداری از آنها استفاده نمود.
الکتروپمپ های شناور برای استفاده در مناطق شهری گزینه های بسیار ایده آلی هستند به این علت که تجهیزاتی مورد نیاز آن ها که باید در سطح زمین نصب شود نیازمند فضای کمی برای اشغال هستند و این مزیت، آن ها را اصلی ترین گزینه های مناطق شهری تبدیل می نماید. همچنین پمپ شناور فضای کمی را اشغال می کند و علاوه بر مزیت فوق الذکر این گزینه نیز مصرف کنندگان را به انتخاب این گونه از پمپ ها ترغیب می کند.
رسوب زدایی و زنگ زدایی از پمپ های شناور بسیار آسان بوده و به راحتی انجام می پذیرد.

معایب الکتروپمپ های شناور

در حالی که در بالا تعدادی از محاسن پمپ های شناور ذکر شد در ادامه محدودیت های این محصول را نیز مورد بررسی قرار می دهیم تا انتخاب بهتری در مورد پمپ مصرفی خود داشته باشید.
در هنگام استفاده از الکتروپمپ های شناور (ESP) حتما باید به منابع برق قدرت با ولتاژ نسبتا بالا متصل باشید البته در گونه هایی از این پمپ ها (مانند پمپ های شناور تک فاز و کوچک ) ولتاژ معمولی مورد استفاده قرار میگیرد.
عملکرد پمپ های شناور بر اساس انتخاب دقیق و محاسبه اصولی باید صورت گیرد و بر خلاف برخی از پمپ ها میزان آبدهی و ظرفیت را نمی توان بدون کوچکترین اغماضی کم یا زیاد کرد. هر چند امروز استفاده از درایوهای صنعتی برای کنترل سرعت الکتروموتورها تا حدی این شمل را حل نموده است
وجود شن و ماسه و سایر مواد ساینده در چاه آب می تواند نرخ فرسایش پمپ شناور چاه عمیق را افزایش دهد. البته بسیاری از کارخانه ها نظیر پمپیران آلیاژهای مخصوص مقاوم در برابر فرسایش و سایش را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند و از این بابت جای نگرانی نیست. هر چند که نسبت به آلیاژ های عادی تا حدی گران تر هستند.
دمای سیال یک فاکتور محدود کننده برای عملکرد الکتروپمپ های شناور می باشد. حداکثر میزان دمای سیال با تجهیزات استاندارد برای یک الکتروپمپ شناور برابر با 120 درجه سانتی گراد بوده و با استفاده از متریال های مخصوص می توان این میزان را تا حدود 200 درجه افزایش داد.
حمل و نقل پمپ های شناور و نصب این گونه از پمپ ها نیاز به تجهیزات مناسب و دقت بالایی دارد.
دسته بندی پمپ های شناور
به صورت کلی می توان پمپ های شناور را در دو گروه کلی پمپ های درون چاهی (که برای استفاده از چاه های عمیق و نیمه عمیق استفاده می شود) و پمپ های مکش از انتها (کف کش و لجن کش) دسته بندی کرد.
در زیر لیست کلی از انواع پمپ ها شناور را مشاهده می کنید:

  • پمپ شناور چاه عمیق و نیمه عمیق
  • پمپ لجن کش
  • پمپ کف کش
  • پمپ فواره
  • پمپ های تاسیساتی

FLOW RUN SAN' AT

فلوران صنعت

خدمات ما

آدرس : تهران - سعدی جنوبی پایین تر از مخبرالدوله پلاک 278

تلفن تماس : 33920206-33901618-33934045

موبایل : 9126017344

ساعت تماس 19 - 9

مطالب وبلاگ

نوشته‌ی وبلاگی

نوشته‌ی وبلاگی بدون تصویر

نوشته‌ی وبلاگی بدون نویسنده

الکتروپمپ پمپیران - محاسن عمومی استفاده از الکتروپمپ های شناور